post

אמרתי להם…

אתמול התקשר אלי קולגה, מלווה עסקי, שרצה לבדוק פרטים בשביל אתר ללקוח שלו. אני לא אכנס לפרטים של הלקוח הספציפי כמובן, אבל היה משהו מעניין בשיחה שרציתי לשתף אתכם.
כמו שמתבקש, דיברנו גם על הקידום של האתר כדי לעמוד בתחרות (הגבוהה) מולה הוא יתמודד, ואז הוא אמר לי משפט שכמו שהוא אמר אותו, הבנתי חלק גדול מהמיסקונספציה שיש על קידום אתרים.
״בעקבות פינגווין אולא יודע איך קוראים לו, והשינויים באלגוריתמים, הקידום ספג מכה קשה.״, כך הוא.
״למה אתה מתכוון?״ שאלתי – נזהר שלא להניח הנחות שגויות.
״אתה יודע, שהרבה אתרים נפגעו…״
ואז אמרתי לו את מה שאני אומר כבר שנים ללקוחות שלי: ״אלה האתרים שספגו מכה, לא הקידום. להיפך. ובסופו של דבר, אם בונים אתר לאנשים ולא לגוגל, אז גוגל מתיישר לפי זה.״
וככל שעוברות השנים, והאלגוריתמים מתפתחים, גוגל מוכיחים שהכוונה האמיתית שלהם היא לקרוא מחשבות, ולתת לגולשים שמחפשים את התוצאות הכי רלוונטיות למה שהם רוצים (שוב, קריאת מחשבות).
בשורה התחתונה: אם האתר שלכם פונה למנועי החיפוש של היום, אז מחר הוא לא יהיה רלוונטי. אבל אם הוא פונה לאנשים של היום אז מחר הוא ימשיך ויהיה אפילו יותר רלוונטי למנועי חיפוש.

שתף עם חברים:
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • Digg